vzpomínka na 16.4 2005 z podzimu 2006


Obrázek ze života v okolí

                Vybral jsem obrázek ze života na koncertě,protože mým koníčkem je rocková hudba.
                Poslouchám skupinu Queen, o které jsem tehdy věděl, že už nikdy nemůže pod  hlavičkou Queen vystoupit, protože Freddie Mercury už nežije a  baskytarista John Deacon
se neukazuje na veřejnosti.  Říkal jsem si, kdyby  alespoň v Praze hráli buď sólově
Brian May  nebo Roger Taylor anebo dohromady.
                Až jednou ke konci roku 2004 jsem na internetu objevil, že si na oslavách 50.výročí založení firmy  na výrobu elektrických kytar Fender spolu zahráli bývalý člen skupin Free a Bad Company Paul Rodgers a Brian May s Rogrem Taylorem. A začalo se psát na internetu,  že by mohli vyrazit na  jaře na  evropské turné.Tak jsem si řekl , že když máme v Praze moderní arénu,  mohli by Queen dorazit i do Prahy.
               V polovině ledna se na internetu objevil nejdřív neoficiální seznam měst turné a po týdnu oficiální, totožný s neoficiálním, kde byla pod datem 16. dubna 2005 uvedena i Praha. 
                Koncert se měl odehrávat v gigantické Sazka aréně a tím pádem mě napadlo, že lístky nebudou nejlevnější a také nebyly, ale proti Madonně byly levné. Něco jsem měl našetřeno a zbytek peněz jsem dostal k březnovým narozeninám jako dárek. Lístky mám stále schované doma.
              Na koncert jsme vyrazili s taťkou. Ten den se hrálo derby Sparta-Slávia na Strahově, tak jsme šli odpoledne na fotbal (kvůli taťkovi, protože taťka je Sparťan) a večer na koncert (kvůli mně).Na koncert jsme cestovali metrem, ale tolik lidí jsem ještě nezažil. Všichni směřovali na koncert do Sazka arény, protože stanice metra je pár metrů od arény.
               Koncert začal ve 20:30,  něco se ještě opravovalo nad pódiem. O půl hodiny prodloužené čekání! Atmosféra koncertu byla fantastická už od prvních  slov textu Tie You Mother Down .Najednou zněly hlasy všech fanoušků v aréně. A na začátku balady Love Of My Life jsme začali se zbytkem fanoušků  příliš brzy a ještě se tomu Brian May  smál. Pořád se něco dělo, například při These Are The Days Of Our Live se na plátně ukázaly záběry skupiny ze 70.let, což bylo až moc dojemné.Moc se mi líbila legendární Bohemian Rhapsody rozdělená skvěle do fází – úvodní sloky ze záznamu z koncertu ve Wembley z roku 1986 , následně stopa z videoklipu,  v poslední čtvrtině skladby rocková část a v závěru skvěle udělaný duet Paula Rodgerse a Freddiho Mercuryho, tisíce rukou vytleskávajících Radio Ga-Ga. Závěr koncertu patřil světoznámé We Are The Champions.
Díky sehranosti všech ani nebylo poznat, že Brianovi praskla struna .Závěr patřil pozdravení  divákům a fanouškům   známými  větami Thank You Čechy,Čechy a Dobrý večer , Praha. Pak    začala demontáž pódia  Koncert byl prostě jedna velká show , neboli jak to je ve známé písni , Show Must Go On /Show musí pokračovat /. To bych byl rád, ale takový koncert se nekoná každý týden, že?
               Turné pokračovalo letos na jaře v severní Americe, tak snad když natočí novou desku zase vyrazí na turné a znovu do Prahy nebo dokonce do Litomyšle(což  je jen málo pravděpodobné).
   Zážitek je to ale na celý život.    

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vzpomínání na Queen - Queenie a Peter Freestone

Queen and Paul Rodgers Praha 2008

Queen + Paul Rodgers Rock The Cosmos 2008 Concert Tour